על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  זרמי מעלה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
נמצאו: 4 תמונות בנושא זה.
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
מפת הזרמים העיקריים בעולם
מפת הזרמים העיקריים בעולם
 

מילות המפתח: גלים וזרמים
החצים במפה מראים את כיוון התנועה של הזרמים העיקריים בפני האוקיינוסים בעולם: החצים הכחולים מסמלים את הזרמים הקרים והצהובים - את הזרמים החמים. כיווני הזרימה נקבעים על ידי הרוחות הנושבות ועל ידי הכוחות שנוצרים עקב סיבוב כדור הארץ סביב צירו. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
זרם הגולף
זרם הגולף
 

מילות המפתח: גלים וזרמים
זרם הגולף הוא זרם מים חמים, המגיע ממפרץ מקסיקו וזורם מצפון מערב האוקיאנוס האטלנטי, סמוך לחופיה המזרחיים של ארצות הברית, אל כיוון חופי בריטניה ואיסלנד. מהירותו של הזרם עשויה להגיע עד 9 קמ"ש. במהלך זרימתו של זרם הגולף נגזרות ממנו טבעות מים והן נעות מצפון ומדרום לו. הטבעות הצפוניות מכילות מים חמים, שמקורם בים סארגאסו הדרומי. מים אלה עניים בחומרי מזון וביצורים חיים. לעומת זאת, הטבעות הדרומיות מכילות מים קרים, שמקורם בצפון האוקיינוס האטלנטי. מים אלו עשירים בחומרי מזון וביצורים חיים. הטבעות הקרות נעות דרומה ולבסוף מתחברות שוב אל זרם הגולף, סמוך לחופי פלורידה. בתוך טבעות המים הקרות והחמות מתרחשת תנועה מערבולתית של המים, שכיוונה מסומן על ידי כיוון החצים השחורים. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
היווצרות האוקיינוסים
היווצרות האוקיינוסים
 

מילות המפתח: ימים
שלב 1 - בראשית התהוותו של כדור הארץ לפני כ-4 מיליארד שנים, נפלטו מהרי געש כמויות עצומות של לבה רותחת. יחד עם הלבה נפלטו גם אדי מים וגזים אחרים כמו, למשל, פחמן דו-חמצני, מתאן ואמוניה ויצרו אטמוספרה רוויה.
שלב 2 - עם התקררותו של כדור הארץ התעבו אדי המים שבאטמוספרה החדשה והחלו לרדת כמשקעים.
שלב 3 - המשקעים שירדו הצטברו בשקעים ובבקעים שעל פני כדור הארץ ויצרו בהדרגה את האוקיינוסים הכחולים. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
תרמוקלינה
תרמוקלינה
 

מילות המפתח: ימים, שרשרת מזון, ביולוגיה ימית
קרינת השמש הגבוהה מונעת את ערבול המים באוקיינוסים הטרופיים ולכן נוצרות בהם שכבות - שכבת מים חמים מעל שכבת מים קרים. לשכבת המעבר ביניהן קוראים תרמוקלינה ושינויי הטמפרטורה בה מהירים. עומק התרמוקלינה משתנה מאזור לאזור ויכול להגיע עד מאות מטרים. בשכבה העליונה של המים חומרי המזון (תרכובות המכילות חנקן וזרחן) נצרכים במהירות בתהליך הפוטוסינתזה, ולכן היא נותרת ענייה בחומרים אלה.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

 
נמצאו: 4 תמונות בנושא זה.