על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  חומות ירושלים בימי נחמיה : ב

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 33 דפים
נמצאו: 259 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
קתדרה לתולדות ארץ ישראל ויישובה
חומות ירושלים בימי נחמיה : א
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. נחמיה, נחמיה בן חכליה
מאמר זה עוסק בירושלים בימי נחמיה ונוקט בגישה המחקרית המכונה ה'אסכולה המצמצמת', הטוענת שחומת נחמיה, כמו חומת ירושלים בימי בית ראשון בכלל, היתה מצומצמת בהיקפה וכללה למעשה רק את  ,עיר-דוד והר הבית(הגבעה הדרומית-מזרחית). עם זאת מדגיש מחבר המאמר כי משימת בניין החומה על ידי נחמיה הייתה משימה קשה משום שאוכלוסית העיר הייתה קטנה מאוד. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: תמוז, תשל"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
סגולה
כך מחוללים מדינה
 

מילות המפתח: חומות ירושלים, שיבת ציון (פרס), שמיטת כספים, נחמיה בן חכליה
תיאור הרקע ההיסטורי לפעולותיו של נחמיה בן חכליה והחשיבות שראה בבניית חומות ירושלים. במאמר מתוארת גם מנהיגותו של נחמיה שנתן דוגמה אישית לשמיטת חובות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: מאי, 2010 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בונים חומה
בונים חומה
 

מילות המפתח: גוטמן, נחום, שיבת ציון (פרס), תנ"ך באמנות, תנ"ך. נחמיה, נחמיה בן חכליה
מאיור המקרא של נחום גוטמן, 1936. 23X29.5 ס"מ. עפרון פחם, דיו וגואש לבן.
האיור מתאר את בניית חומת ירושלים בימי נחמיה. "הַבּוֹנִים בַּחוֹמָה וְהַנֹּשְׂאִים בַּסֵּבֶל עֹמְשִׂים בְּאַחַת יָדוֹ עֹשֶׂה בַמְּלָאכָה וְאַחַת מַחֲזֶקֶת הַשָּׁלַח: " (נחמיה ד 11)  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
בימי שיבת ציון
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, תנ"ך. נחמיה
דיון בכמה סוגיות הנוגעות להיסטוריה של ימי שיבת ציון כפי שהיא מסופרת בספרים עזרא ונחמיה: מי הם צרי יהודה? מה הייתה השתלשלות האירועים בחיזוק חומת ירושלים? מה היו פעולות המתנגדים? ועוד. במהלך הדיון מוצעים פירושים לכתובים שונים מספרים עזרא ונחמיה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ספטמבר-נובמבר, 1981 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
עם וארץ בתקופת שיבת ציון : ד
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, תנ"ך. נחמיה
חלק זה של המאמר דן בהרכבם של ספרי עזרא ונחמיה ובתפיסתם לגבי שאלת הזהות הלאמית. לפי ספר עזרא-נחמיה קיימת בארץ רק עדה אחת של בני ישראל: שבי הגולה. התפיסה כאילו כל תושבי הארץ הוגלו והארץ נותרה שוממה עד שחזרו אליה הגולים בתקופת שיבת ציון אינה תמונה היסטורית אלא תאור מגמתי. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תש"ן שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
עם וארץ בתקופת שיבת ציון : ה
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, תנ"ך. נחמיה
חלק זה של המאמר מרחיב את הדיון בתפיסתם של עזרא ונחמיה לגבי ההרכב של יושבי הארץ. בארץ יושבים "שבי הגולה" שהם עם ישראל. שאר יושבי הארץ הם נוכרים. הדבר בא לידי ביטוי בהדגשה בסיפור גירוש הנשים הנוכריות ובסיפור בניין המקדש. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תש"ן שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
חג הסוכות בימי עזרא
 

מילות המפתח: סוכות, שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, תנ"ך. נחמיה
הפעם היחידה בה מתוארת חגיגת חג הסוכות באופן מפורש ומפורט, היא בנחמיה ח. השאלה בה עוסק המאמר היא האם ייתכן כי מימי יהושע לא חגגו את סוכות? במאמר זה, מביא דר' ועקנין פירושים - מחז"ל ועד ימינו לשאלות אלה.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: תשרי, תשס"א שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה לחקר המקרא בישראל ההסתדרות הציונית העולמית. המחלקה לחינוך ולתרבות תורניים בגולה
מוטבים של נוף וחקלאות מימי שיבת ציון : צאו ההר והביאו עלי זית (לנחמיה ח')
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. נחמיה
המאמר דן בחגיגת הסוכות בימי עזרא ומסביר אותה על רקע המציאות החקלאית בתקופת שיבת ציון. בתקופה זו היה קושי גדול בהתמודדות עם חקלאות ההר שכן היער כיסה שטחים שהיו בעבר חקלאיים. על רקע זה ניתן להבין את הציווי לצאת ליער ולכרות ממנו עצים לסוכות. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1968 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 33 דפים
נמצאו: 259 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com