על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  כיצד חמצן מגיע לכל תא בגופנו?

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 13 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
הרכב האוויר
הרכב האוויר
 

מילות המפתח: אוויר, נשימה, חמצן, פחמן דו חמצני, נשיפה, שאיפה
האוויר שאנו נושמים מכיל רק 21% חמצן אך זהו הריכוז המתאים לנו. בתהליך הנשימה תאי הגוף משתמשים בחמצן להפקת אנרגיה ונוצר פחמן דו חמצני אותו אנו פולטים בנשיפה. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
תאי הדם האדומים
 

מילות המפתח: דם, חמצן, תאי דם אדומים, פחמן דו חמצני, המוגלובין
תאי הדם האדומים מעבירים חמצן מהריאות לתאי הגוף וחלק מהפחמן הדו חמצני מתאי הגוף אל הריאות. תאי הדם האדומים הם פחוסים וחסרי גרעין, צורתם מתאימה לתפקידם. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
חמצן
 

מילות המפתח: יסודות (כימיה), גזים, חמצן
מידע על היסוד חמצן, שימושיו, תרכובות שכיחות שלו וחשיבותו. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2000 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
חלוקת התאים והתמיינותם
 

מילות המפתח: תאים, עוברים
כיצד נוצרים מתא אחד (זיגוטה) כל-כך הרבה תאים השונים כל כך זה מזה? הסוד טמון בשני תהליכים, המתרחשים במהלך ההתפתחות העוברית: חלוקת תאים והתמיינות תאים. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
דרכי הנשימה העליונות
 

מילות המפתח: נשימה, לוע, חך, קנה (אנטומיה)
דרכי הנשימה העליונות כוללות את האף והפה, הלוע, הגרון והקנה. דרכם נכנס האוויר אל הגוף. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
שאיפה ונשיפה
 

מילות המפתח: נשימה, סרעפת, ריאות, נשיפה, שאיפה
שאיפת האוויר פנימה נעשית על ידי כווץ שרירי הנשימה והגדלת נפח בית החזה. בעקבות הגדלת הריאות שבבית החזה קטן לחץ האוויר בתוכן ואוויר מבחוץ נכנס פנימה. בנשיפה מתקיים תהליך הפוך. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
האף
 

מילות המפתח: ריח, נשימה, אף
חלל האף נמשך עד בסיס הגולגולת. הוא מכוסה ברירית המוסיפה לחות וחום לאוויר העובר באף ומסלקת ממנו גופים זרים וגורמי מחלה. בתקרת האף נמצא אזור ההרחה. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
נאדיות הריאה
נאדיות הריאה
 

מילות המפתח: נשימה, ריאות, נאדיות הריאה
רקמת הריאה מורכבת ממיליוני נאדיות מיקרוסקופיות המכילות אוויר. דרך דופן הנאדית הדקה מתרחש פעפוע של חמצן לדם ופחמן דו חמצני מהדם. מספרן הרב של הנאדיות מאפשרות להגדיל את שטח הפנים שדרכו מתרחש הפעפוע. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 13 טקסטים בנושא זה.