אוטונומיה תרבותית לחינוך הערבי
מילות המפתח: חינוך, ערבים בישראל, זהות ערבית כותבת המאמר מציגה את מערכת החינוך הערבית בישראל כמערכת נטולת ייחוד ספציפי, שאין בה התייחסות לגיבוש הזהות הלאומית הייחודית של התלמיד, שבה לא לומדים על ההיסטוריה של העם הפלסטיני או על הספרות הפלסטינית. במאמר מציגה הכותבת פתרון עתידי אפשרי למערכת החינוך הערבית בישראל, כזו שתאפשר את טיפוח הזהות הלאומית וטיפוח היכולת להשתלב בחברה הישראלית בד בבד.
"שמי קסה גטו, ויש לי חלום"
מילות המפתח: זהות ישראלית, יהודי אתיופיה מתוך חיבור שכתבה קסה גטו: "... ואני רוצה רק לומר שלי יש חלום: שיום אחד תרוץ/ירוץ לראשות הממשלה אתיופי/ת... שלצד יו"ר בחברות הייטק יהיו גם אתיופים ולא רק בתור מנקי משרד...". עבור קסה גטו, תלמידת כיתה י"ב, מדובר בחלום אישי, רלבנטי ועכשווי, אותו היא מבקשת להגשים בישראל. את החיבור כתבה קסה גטו בהשראת נאומו של מרטין לותר קינג, והוא זיכה אותה במקום הראשון בתחרות דן דוד לנוער שוחר מדע.