על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  קולמוסה בידה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
נמצאו: 7 תמונות בנושא זה.
שמע
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מיצג שהתקיים במסגרת התערוכה "אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה", גלריה בורוכוב, תל-אביב, 1999; Windows Gallery, לונדון, 1997.
במיצג זה ישבה האמנית נלי אגסי בחלון ראווה על כסא לבן, כשהיא לבושה שמלה לבנה ומאחוריה קיר לבן. על הרצפה הונחו גלילים של צמר אדום. במהלך המיצג, שנערך אל מול פני העוברים ושבים ברחוב, יצרה אגסי מעין שמלה חדשה באמצעות ליפוף חוטי הצמר האדום סביב גופה. יצירה זו עוסקת, בין היתר, בסוגיות הקשורות למצבן של נשים בחברה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
שמלת קיר
שמלת קיר
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, שמלת קיר, מתוך "ארמון הדמעות", משכן לאמנות, עין חרוד, 2002.
במיצג "שמלת קיר" עמדה האמנית נלי אגסי במרכזו של חלל גלריה כשהיא לבושה שמלה בצבע עור. רצועות בד, גם הן בצבע עור, חוברו לקירות החדר ונמתחו עד אליה. במהלך המיצג אגסי הרימה את הרצועות בזו אחר זו, ותפרה אותן אל השמלה שלגופה. לאחר שהיא סיימה לתפור את כל הרצועות, ולמעשה הפכה את גופה ואת המרחב סביבה לאחד, היא יצאה מהשמלה והותירה אותה תלויה בחלל, כמיצב בפני עצמו וגם כזיכרון לפעולת המיצג. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ללא כותרת
ללא כותרת
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, ללא כותרת, מתוך "היעדר קודם להוויה", טכניקה מעורבת, 2002.
יצירה זו היא עבודת רקמה הנראית באמצעו של תהליך העשייה - המחט נעוצה בבד, החוט משתלשל, והבד העודף לא הוסר. על הבד רקומה דמות נשית. הן הדמות והן השימוש בטכניקת הרקמה מעמידות במרכז הבמה סוגיות הנוגעות לדמות האישה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
Unstitching the Light (לפרום את האור)
Unstitching the Light (לפרום את האור)
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מתוך המיצג Unstitching the Light (לפרום את האור), Heidelberger Kunstverein, היילדברג, 2000.
בתמונה זו, מתוך המיצג "לפרום את האור", נראית האמנית נלי אגסי כשהיא עומדת על שולחן ערוך לסעודה, לבושה בשמלה לבנה, ואל אזור בית החזה שלה מחוברות תשע רצועות בד הקשורות בקצותיהן לאבנים. גופה נוטה מעט קדימה, כיוון שאורכן של הרצועות מונע ממנו להתיישר. הבד הרך נתון לשליטת האבנים הכבדות ומגביל את תנועתה. אפשר לפרש זאת כייצוג סמלי של הגבולות שהחברה שמה לנשים. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
נשים צועדות לעבר ארמון ורסאי, 5 באוקטובר 1789, תחריט, המאה השמונה עשרה
נשים צועדות לעבר ארמון ורסאי, 5 באוקטובר 1789, תחריט, המאה השמונה עשרה
 

מילות המפתח: נשים, המהפכה הצרפתית, מחאה
במחאה על הרעב הגדול ששרר בפריז ובדרישה מהמלך  לואי השישה עשר שיאשר את חוקי האספה הלאומית, צעדו בסתיו 1789 מאות נשים מפריז עד לארמון ורסאי, מרחק של כשלושים קילומטרים. בתמונה מצד שמאל אישה ממעמד האצולה, שכנראה נגררה לצעדה זו.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
איטליה וקשרי המסחר של עריה במאה החמש עשרה
איטליה וקשרי המסחר של עריה במאה החמש עשרה
 

מילות המפתח: איטליה, מסחר, עת חדשה
המפה מציגה את מדינות איטליה השונות, את אזורי המסחר של ערי המדינה גנואה וונציה ונתיבי מסחר ימיים.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: תשע"א - 2011 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אוניה בדרכה לפורטוגל, גרמניה המאה השש עשרה
אוניה בדרכה לפורטוגל, גרמניה המאה השש עשרה
 

מילות המפתח: מסעות, עת חדשה, ספינות מפרש
תמונת הים הסוער והמפלצות המצויות בו מבטאת את חששם של יורדי הים בראשית העת החדשה מפני ההפלגות בים.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם שפה: עברית 

 
נמצאו: 7 תמונות בנושא זה.