על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים מתוך כתב עת  הספרות : רבעון למדע הספרות

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
נמצאו: 2 פריטים בכל המאגר.
תמונה
[0]
ערך לקסיקוני
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
אוניברסיטת תל אביב
סיפור מקראי בתפיסה אירונית : על האינטרפרטאציה של סיפור דוד ובת שבע
 

מילות המפתח: דוד (המלך), תנ"ך כספרות, בת שבע (אשת דוד)
מאמר תגובה וביקורת למאמרם של פרי ושטרנברג על האירוניה שבחטא דוד ובת שבע (שמואל ב י"א). המאמר טוען שניתוח ספור מקראי חייב להתייחס למאפינים המיוחדים של הכתיבה המקראית. אין במאמר ניתוח ספרותי שלם אבל יש בו הערות ספרותיות פרשניות על הסיפור וגם אמירות עקרוניות על הסיפור המקראי ומאפיניו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: , 1969-1971 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אוניברסיטת תל אביב
המלך במבט אירוני : על תחבולותיו של המספר בסיפור בת שבע ועל שתי הפלגות
 

מילות המפתח: דוד (המלך), תנ"ך כספרות, בת שבע (אשת דוד), אוריה החיתי
במאמר זה, העוסק בתיאוריות קריאה ספרותית, מציגים המחברים  את תפקידו של הקורא במילוי הפערים בטקסט. הפערים בכתוב נוצרים באופן מכוון על ידי המספר, הבוחר אילו פרטים להציג והיכן לאורך הסיפור. את הטענה הספרותית, מדגים המאמר באמצעות סיפור דוד ובת שבע (שמואל ב יא 1).  לטענתם, המספר המקראי, הלכאורה תמים, מוביל את הקורא לכמה אפשרויות פענוח למעשי דוד ולמידת הבנתו של אוריה את המצב. באמצעות הפערים, גורם המספר לקורא לשרטט את דמות דוד באופן אירוני, על אף שבפועל, המספר לא מאשים אותו בדבר.    /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: , 1968 שפה: עברית 

 
נמצאו: 2 פריטים בכל המאגר.