על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  תרמוקלינה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
נמצאו: 4 תמונות בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
מפת היצרנות הראשונית באוקיינוסים
מפת היצרנות הראשונית באוקיינוסים
 

מילות המפתח: שרשרת מזון, ביולוגיה ימית
מן הסוכרים המיוצרים בתהליך הפוטוסינתזה, מייצרים האצות וצמחי המים חלבונים ותרכובות אחרות המשמשים לבניית תאים ולגדילה. לתהליך זה קוראים יצרנות ראשונית, והוא מהווה את הבסיס לכל שרשרות המזון באוקיינוסים.
תמונת הלוויין מציינת את השינויים ברמת היצרנות הראשונית על פני האוקיינוסים בעולם. הצבע האדום מציין יצרנות ראשונית גבוהה, ואילו הצבע הסגול - יצרנות ראשונית נמוכה. מתוך תמונת הלוויין ברור, כי היצרנות הראשונית באזורי החופים גבוהה מזו שבים הפתוח. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
שרשרת המזון
שרשרת המזון
 

מילות המפתח: שרשרת מזון, ביולוגיה ימית
כמו בכל סביבת חיים על פני כדור הארץ, גם באוקיינוסים מתקיימות שרשרות מזון רבות היוצרות מארג סבוך. עם החוליה הראשונה בשרשרות המזון, כמו בדוגמה שלפניכם, נמנים יצורי הפיטופלנקטון, ועם האחרונה - טורפי-העל. לולא אור השמש המספק אור לתהליך הפוטוסינתזה בפיטופלנקטון, שרשרת זאת לא הייתה מתקיימת. כיוון החצים מטורפי-העל עד היצרנים הראשוניים מציין מי ניזון ממי. החץ המוביל מן השמש אל יצורי הפיטופלנקטון מציין את מעבר האנרגיה הדרושה ליצירת הסוכרים. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
היווצרות האוקיינוסים
היווצרות האוקיינוסים
 

מילות המפתח: ימים
שלב 1 - בראשית התהוותו של כדור הארץ לפני כ-4 מיליארד שנים, נפלטו מהרי געש כמויות עצומות של לבה רותחת. יחד עם הלבה נפלטו גם אדי מים וגזים אחרים כמו, למשל, פחמן דו-חמצני, מתאן ואמוניה ויצרו אטמוספרה רוויה.
שלב 2 - עם התקררותו של כדור הארץ התעבו אדי המים שבאטמוספרה החדשה והחלו לרדת כמשקעים.
שלב 3 - המשקעים שירדו הצטברו בשקעים ובבקעים שעל פני כדור הארץ ויצרו בהדרגה את האוקיינוסים הכחולים. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
פירמידת המזון
פירמידת המזון
 

מילות המפתח: ביולוגיה ימית, פירמידת המזון
פירמידת המזון הוא דגם הבא לתאר את מעברי האנרגיה בין החוליות השונות בשרשרת המזון. בבסיס הפירמידה נמצאים יצרני המזון בכמות רבה. הם משמשים כמקור אנרגיה לצרכנים הראשונים, וכן הלאה. ככל שעולים במעלה הפירמידה יש גם איבוד של אנרגיה ולכן מספר ה"קומות" בה מוגבל עד חמש. כמות בעלי החיים הנמצאים בכל "קומה" גם היא הולכת ופוחתת.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

 
נמצאו: 4 תמונות בנושא זה.