על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  האף

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 13 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
כיצד חמצן מגיע לכל תא בגופנו?
 

מילות המפתח: תאים, נשימה, חמצן
כאשר אנו מתנשפים, אנו נושמים מהר ומכניסים לגוף כמות גדולה של אוויר. באוויר יש חמצן, שבעזרתו אנו מפיקים את האנרגיה הדרושה להפעלת השרירים שלנו.
מה קורה כאשר אנו נושמים?  /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 2000 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
חוש הריח
 

מילות המפתח: ריח
חוש הריח אינו מפותח אצל בני האדם כמו אצל יונקים אחרים, הכלב למשל. קולטני הריח נמצאים על תקרת האף והם מעבירים את המידע למוח דרך תעלות בגולגולת שמעליהם. חוש הריח מזהיר אותנו מפני סכנות. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
נאדיות הריאה
נאדיות הריאה
 

מילות המפתח: נשימה, ריאות, נאדיות הריאה
רקמת הריאה מורכבת ממיליוני נאדיות מיקרוסקופיות המכילות אוויר. דרך דופן הנאדית הדקה מתרחש פעפוע של חמצן לדם ופחמן דו חמצני מהדם. מספרן הרב של הנאדיות מאפשרות להגדיל את שטח הפנים שדרכו מתרחש הפעפוע. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
הסימפונות
הסימפונות
 

מילות המפתח: נשימה, ריאות, סימפונות
הסימפונות הם הצינורות המתפצלים מקנה הנשימה. דרכם עובר האוויר אל תוך הריאות. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
הרכב האוויר
הרכב האוויר
 

מילות המפתח: אוויר, נשימה, חמצן, פחמן דו חמצני, נשיפה, שאיפה
האוויר שאנו נושמים מכיל רק 21% חמצן אך זהו הריכוז המתאים לנו. בתהליך הנשימה תאי הגוף משתמשים בחמצן להפקת אנרגיה ונוצר פחמן דו חמצני אותו אנו פולטים בנשיפה. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
דרכי הנשימה העליונות
 

מילות המפתח: נשימה, לוע, חך, קנה (אנטומיה)
דרכי הנשימה העליונות כוללות את האף והפה, הלוע, הגרון והקנה. דרכם נכנס האוויר אל הגוף. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
שאיפה ונשיפה
 

מילות המפתח: נשימה, סרעפת, ריאות, נשיפה, שאיפה
שאיפת האוויר פנימה נעשית על ידי כווץ שרירי הנשימה והגדלת נפח בית החזה. בעקבות הגדלת הריאות שבבית החזה קטן לחץ האוויר בתוכן ואוויר מבחוץ נכנס פנימה. בנשיפה מתקיים תהליך הפוך. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
גליליאו : כתב עת למדע ומחשבה
אגדת חמשת החושים
 

מילות המפתח: ראייה, שמיעה, חושים, ריח, טעם, כאב
כמה חושים יש לנו? ומהו החוש השישי? מה עם חוש המגע, חוש הכאב, חושי הטמפרטורה, חושי התאוצות? מסתבר שהמספר של החושים אינו סגור ומוסכם ולא כל החושים הם בעלי "מעמד שווה". המאמר מנפץ את אגדת חמשת החושים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: אוגוסט, 2004 שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 13 טקסטים בנושא זה.