על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  כפל סיפורים המפרשים זה את זה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 15 דפים
נמצאו: 120 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור
בין דרש לפשט
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, תנ"ך כספרות
כיצד המרכיבים השונים של הסיפור המקראי מצטרפים זה לזה ויחד בונים את משמעותו? לשם בדיקת הנושא ייבחנו שני סיפורים: סיפור אמנון ותמר וסיפור כרם נבות היזרעאלי. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תש"ס; 2000 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
מניעים פרשניים
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, תנ"ך כספרות
המאמר עוסק במניעים של הפרשנות הפנים מקראית.  מניעים רעיוניים- רצון להתאים בין הסיפור לבין אדיאולוגיה. מניעים עניניים- ישוב סתירות או הסבר תוכני, ומניעים אקטואליים- התאמה בין הכתוב המקראי לבין זמנו של הכותב.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1992 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
תחיבות בגוף הכתוב
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, נוסח המקרא
המאמר עוסק בתוספות שהוכנסו לטקסט המקראי מטעמים רעיוניים. במאמר דוגמאות מסיפורי האבות בהם הוסף טקסט המעניק מימד חדש לסיפור. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1992 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
סמיכות פרשיות בסיפורת ככלי פרשני
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, תנ"ך כספרות
עורכי המקרא השתמשו בסידור פרשיות זו בצד זו ככלי פרשני.  באמצעות סידור הפרשיות הם העניקו משמעות חדשה לסיפורים שונים. המאמר דן בתופעה זו תוך מתן דוגמאות מקראיות רבות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1992 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
הסוכנות היהודית לארץ-ישראל. המחלקה לחינוך יהודי ציוני. המרכז לתכנים ותקשוב
נחמה ליבוביץ
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, ליבוביץ, נחמה
על נחמה ליבוביץ (1905-1997) שהייתה חוקרת תנ"ך, פרשנית ומורה. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה, תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
על הפרק : כתב עת למורים לתנ"ך בבתי-הספר הכלליים
מה היה העץ ממנו אכל האדם הראשון?
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, מדרשי אגדה, תנ"ך. בראשית, עץ הדעת
במקורות חז"ל ארבע הצעות לזיהוי עץ הדעת : אגוז, אתרוג, תאנה , חיטה וגפן. המאמר מביא את המקורות ודן בשאלה ממה נובע כל זיהוי ומה משמעותו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ינואר, 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
על הפרק : כתב עת למורים לתנ"ך בבתי-הספר הכלליים
נאום יהודה ורקעו (בראשית מ"ד 34-18)
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות, יוסף (בן יעקב), יהודה (בן יעקב)
ניתוח ספרותי של נאום יהודה בפני יוסף מגלה נאום רטורי בנוי היטב החל מבחירת התכנים ועד לבחירת ביטויים מסוימים. במאמר קריאה מדוקדקת בנאום והשוואה לנאומים אחרים במקרא. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ינואר, 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אקדמון
שאול בעין דור : איזון סיפורי בין הנביא הדוחה ובעלת האוב המקרבת
 

מילות המפתח: שאול (המלך), תנ"ך כספרות
המאמר מנתח את שמואל א פרק כח המספר על ביקורו של שאול המלך אצל בעלת האוב ערב המלחמה שבה מצא את מותו. הכותב עומד על האיזון הסיפורי המפתיע בין דמותו של שמואל הנביא המתגלה אל שאול ונוהג בו בנוקשות ובין העידוד והחמלה להם זוכה שאול מידה של בעלת האוב. המאמר בוחן לא רק את העיצוב הספרותי של הסיפור אלא גם את המסר התאולוגי המשתקף מעיצוב זה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תשנ"ב שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 15 דפים
נמצאו: 120 טקסטים בנושא זה.