על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  חזית בית הספר העירוני ברחוב אחד-העם

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 12 תמונות בנושא זה.
ערך לקסיקוני
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
כיתה בבית ספר בצרפת, ציור שמן, 1889
כיתה בבית ספר בצרפת, ציור שמן, 1889
 

מילות המפתח: אירופה, בתי ספר, מאה תשע עשרה
במחצית השנייה של המאה התשע עשרה החלו ממשלות באירופה להקצות תקציבים להקמת מערכות חינוך ציבוריות. קיום מערכת חינוך בפיקוח המדינה ולא בפיקוח הכנסייה, מעיד על תהליך החילון שהתרחש באירופה במאה התשע עשרה. הלימוד בבית הספר היסודי, שהחל כבר במהפכה הצרפתית, כבר לא היה זכות של בעלי רכוש, ובהדרגה החל להתפתח חוק חינוך חובה חינם. בית הספר היסודי היה בן ארבע כיתות, והתלמידים החלו ללמוד בו בגיל חמש-שש שנים.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית התפוצות ע"ש נחום גולדמן
כיתה בבית ספר אליאנס (כי"ח) לבנות בבגדד, 1902
כיתה בבית ספר אליאנס (כי"ח) לבנות בבגדד, 1902
 

מילות המפתח: בתי ספר, כל ישראל חברים (ארגון), יהודי עיראק
אָליאַנס (Alliance Israélite Universelle) הוא שמו הצרפתי של הארגון היהודי הבין-ארצי, כל ישראל חברים (כי"ח), שהוקם בפריז בשנת 1860 ובראשו עמד עורך הדין היהודי אדולף כרמיה. הארגון ביקש להגן על יהודים בכל מקום בו נרדפו, לתרום להתפתחות התרבותית ולהפיץ ביניהם את מלאכת הכפיים. בית הספר שבתצלום הוקם ב – 1866 ונקרא על שם לורה כדורי, רעייתו של הנדבן אליעזר כדורי.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: [-] שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מוזיאון ישראל, ירושלים
שני צִדי מדליה של בית ספר למל בירושלים
שני צִדי מדליה של בית ספר למל בירושלים
 

מילות המפתח: ירושלים (יישוב עירוני), בתי ספר, מדליות
הציטוט שעל צִדה העליון של המדליה לקוח מתהלים פרק ח פסוק ג.
בית הספר על שם לֶמֶל הוקם ב- 1855 בתמיכת משפחת למל מאוסטריה. הוא היה מבתי הספר הראשונים בירושלים שלימדו לימודים כלליים ולא לימודי קודש בלבד. שפת ההוראה העיקרית בבית הספר החל משנות השמונים של המאה התשע עשרה הייתה גרמנית.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מיצג שהתקיים במסגרת התערוכה "אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה", גלריה בורוכוב, תל-אביב, 1999; Windows Gallery, לונדון, 1997.
במיצג זה ישבה האמנית נלי אגסי בחלון ראווה על כסא לבן, כשהיא לבושה שמלה לבנה ומאחוריה קיר לבן. על הרצפה הונחו גלילים של צמר אדום. במהלך המיצג, שנערך אל מול פני העוברים ושבים ברחוב, יצרה אגסי מעין שמלה חדשה באמצעות ליפוף חוטי הצמר האדום סביב גופה. יצירה זו עוסקת, בין היתר, בסוגיות הקשורות למצבן של נשים בחברה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
שמלת קיר
שמלת קיר
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, שמלת קיר, מתוך "ארמון הדמעות", משכן לאמנות, עין חרוד, 2002.
במיצג "שמלת קיר" עמדה האמנית נלי אגסי במרכזו של חלל גלריה כשהיא לבושה שמלה בצבע עור. רצועות בד, גם הן בצבע עור, חוברו לקירות החדר ונמתחו עד אליה. במהלך המיצג אגסי הרימה את הרצועות בזו אחר זו, ותפרה אותן אל השמלה שלגופה. לאחר שהיא סיימה לתפור את כל הרצועות, ולמעשה הפכה את גופה ואת המרחב סביבה לאחד, היא יצאה מהשמלה והותירה אותה תלויה בחלל, כמיצב בפני עצמו וגם כזיכרון לפעולת המיצג. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ללא כותרת
ללא כותרת
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, ללא כותרת, מתוך "היעדר קודם להוויה", טכניקה מעורבת, 2002.
יצירה זו היא עבודת רקמה הנראית באמצעו של תהליך העשייה - המחט נעוצה בבד, החוט משתלשל, והבד העודף לא הוסר. על הבד רקומה דמות נשית. הן הדמות והן השימוש בטכניקת הרקמה מעמידות במרכז הבמה סוגיות הנוגעות לדמות האישה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
Unstitching the Light (לפרום את האור)
Unstitching the Light (לפרום את האור)
 

מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מתוך המיצג Unstitching the Light (לפרום את האור), Heidelberger Kunstverein, היילדברג, 2000.
בתמונה זו, מתוך המיצג "לפרום את האור", נראית האמנית נלי אגסי כשהיא עומדת על שולחן ערוך לסעודה, לבושה בשמלה לבנה, ואל אזור בית החזה שלה מחוברות תשע רצועות בד הקשורות בקצותיהן לאבנים. גופה נוטה מעט קדימה, כיוון שאורכן של הרצועות מונע ממנו להתיישר. הבד הרך נתון לשליטת האבנים הכבדות ומגביל את תנועתה. אפשר לפרש זאת כייצוג סמלי של הגבולות שהחברה שמה לנשים. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
חיתו ארץ
חיתו ארץ
 

מילות המפתח: אמנות, בריאת העולם, תבליטים
אור-נה רן, חיתו ארץ, תבליט קיר,2001. ליפתא, ירושלים.
שם היצירה, חַיְתוֹ-אֶרֶץ, מבוסס על בראשית פרק א: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ-אֶרֶץ לְמִינָהּ וַיְהִי-כֵן. וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת-חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ וְאֶת-הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ וְאֵת כָּל-רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה לְמִינֵהוּ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי-טוֹב. " (בראשית, א, כד-כה) /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 12 תמונות בנושא זה.