על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  משל

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 14 דפים
נמצאו: 105 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אימפרסיוניזם
 

מילות המפתח: ספרות, שירה, אמנות מודרנית, אימפרסיוניזם (אמנות), ז'אנר ספרותי
האימפרסיוניזם הוא זרם באומנות המודרנית, בספרות ובעיקר בציור.
מקור השם – התרשמות.
היוצרים האימפרסיוניסטים עסקו בכתיבה על נושא הרושם שמותיר הטבע על האדם המתבונן.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אידיליה
 

מילות המפתח: ספרות, אידיליה, ז'אנר ספרותי
האידיליה היא יצירה אפית (סיפורית) שלווה. ביוונית משמעה – ציור קטן. אידיליה עוסקת בדרך כלל בתיאור חייהם של אנשים פשוטים, באופן מפורט ובקצב איטי .  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הקלאסית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, קלאסיצזם
האסכולה הקלאסית, קליאסיצזם, היא אסכולה ספרותית מרכזית בתרבות אירופה במאות 17-18.
המושג קלאסי, הוא מונח שמתכוון לתרבות העתיקה היוונית –רומית. קלאסי במובן של יצירות מופת.
ליצירה הקלאסית יש נורמות כתיבה משלה, והיא מונחית על ידי השכל הישר ולא על ידי הרגש.
היצירה הקלאסית היא הרמונית מבחינת תוכן וצורה.    /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הרומנטית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, רומנטיזם (אמנות)
האסכולה הרומנטית, רומנטיזם, היא אסכולה ספרותית, אשר נוצרה כנגד האסכולה הקלאסית.
התקופה המרכזית שבה הייתה שלטת אסכולה זו בתרבות אירופה (אנגליה, צרפת, גרמניה) היא סוף שנות המאה ה 18. הרומנטיקה מגיעה לתרבות רוסיה ואמריקה באמצע המאה ה 19.
על פי התפיסה הרומנטית האדם נחשב ליצור רגשי הפועל על צו רגשותיו ולא על פי השכל הישר.
על היוצר להתבונן פנימה אל תוך עצמו ולכתוב על רחשי ליבו. ישנה חשיבות לדמיונו של היוצר.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
בלדה
 

מילות המפתח: שירה, ז'אנר ספרותי, בלדות
הבלדה היא שיר סיפורי בעל אופי עממי. במקור הבלדה היא שיר עם אשר כותביו אינם ידועים, יתכן שהבלדה העממית לוותה במחול. בבלדה יסודות דרמטיים והיא מבוססת בדרך כלל על אירועים היסטוריים.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
טרגדיה
 

מילות המפתח: ספרות, דרמה, ז'אנר ספרותי, טרגדיה
טרגדיה היא יצירה ספרותית דרמטית, בעלת עלילה, אירועים וחוויות עזות. הטרגדיה עוסקת ביצרים אנושיים בלתי נשלטים כמו: גאווה, תשוקה ושנאה. עלילת הטרגדיה רצופה במשברים, עליות ונפילות של הגיבור כנגד הגורל והאלים. הטרגדיה מסתיימת באסון צפוי מראש. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
פואמה
 

מילות המפתח: שירה, ז'אנר ספרותי, פואמות
פואמה היא שיר עלילה שהתפתח מהאפוס היווני. שיר סיפורי בדרך כלל מחורז, בעל עלילה ברורה.
מאפיין חיצוני ברור לפואמה הוא דרך הכתיבה הרחבה. הטורים השיריים רחבים.
הפואמה המודרנית מאופיינת בחוסר קוהרנטיות (בהירות), סדר הזמנים בה אינו חשוב והיא בעלת יסוד אישי.
מבנה המשפט קצר ומרוכז.   /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
סאטירה
 

מילות המפתח: ספרות, דרמה, ז'אנר ספרותי, סאטירה
הסאטירה היא יצירה ספרותית אשר עלילתה חושפת את המציאות החברתית באור נלעג ומגוחך. הסאטירה תוקפת ויוצאת כנגד תופעות הראויות לגנאי כמו שחיתות, רדיפת בצע ומוסר לקוי . /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 14 דפים
נמצאו: 105 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com