על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  סליחה במקרא

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 14 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
על הפרק : כתב עת למורים לתנ"ך בבתי-הספר הכלליים
הסיפור על דוד ובת שבע (שמואל ב' י"א)- עיון ישן חדש
 

מילות המפתח: דוד (המלך), חטא, בת שבע (אשת דוד)
המאמר מציע פירוש לשמואל ב' י"א. גישת המאמר היא ספרותית - היסטורית. כלומר קריאה צמודה של הטקסט ושימוש בכלים ספרותיים ויחד עם זאת חיפוש הרקע הראלי שבתוכו התרחש הסיפור. מסקנת המאמר היא שבניגוד לדעת חוקרים אחדים, הסיפור לא כתוב באירוניה אלא מתוך מגמה להעביר שני ערכים חינוכיים: חטא הוא דבר שמטבעו הולך ומסתבך. מי שמתוודה על חטאיו ומצטער עליהם ראוי למחילה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: אוקטובר, 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
שנתון לחקר המקרא והמזרח הקדום
תיאור חטאי שלמה (מל"א יא א-ח) : ניתוח ספרותי - תיאולוגי
 

מילות המפתח: שלמה (המלך), תנ"ך. מלכים, חטא, חוק המלך, נשים נוכריות
המאמר דן בתיאור חטאי שלמה במלכים א' י"א. ניתוח ספרותי של הקטע מלמד שיש לתיאור החטאים קשר לחוק המלך בספר דברים, אך התיאור אינו תלוי במקור מדברים. בנוסף נבדק במאמר הקטע בתוך ההקשר של קורות שלמה ושל ספר מלכים כולו. בהקשר קורות שלמה: חטאו של שלמה מאיר באור שלילי את השגיו הקודמים והוא ההסבר התיאולוגי לפילוג הממלכה.  בהקשר בספר מלכים כולו: דמותו של שלמה החוטא מנוגדת לדמותם של חזקיהו ויאשיהו - המלכים העושים תיקוניםבתחום הפולחן. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: , 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
משכל (ידעות  ספרים)
מידה כנגד מידה : תוצאות האכילה מהעץ
 

מילות המפתח: פילוסופיה מקראית, חטא, גן עדן
מעקב אחר השתלשלות הסיפור חטא גן העדן חושף הקבלה בין מעשה האכילה מן העץ ובין תוצאותיו. המאמר מציע לראות בתוצאות לא עונש, אלא השלכות טבעיות והכרחיות של מעשה אנושי מוטעה. מתוך כך נדונות במאמר שאלות בסיסיות כגון מה מהות החטא? האם מדובר ב"נפילה" ובגירוש נצחי או שיש אור בקצה המנהרה?  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2002 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
כיצד החלו חיי האדם בעולם?
 

מילות המפתח: אסלאם, נצרות, יהדות, חטא, אדם וחוה
הטקסט מתאר את ראשית חיי האדם על אדמות, על פי הקראן ועל פי ספר בראשית שבתנ"ך, ובברית הישנה. על פי שני המקורות, חטאו אדם וחווה ולכן גורשו מגן העדן ונגזרו עליהם חיי עמל וסבל.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
כשוף , מונותאיזם וטעויותיו של משה
 

מילות המפתח: כישוף, חטא, משה (רבינו)
ניתוח חטא משה בבמדבר כ 1-13. המחבר סוקר הצעות פרשניות שונות ולבסוף מכריע שהחטא של משה היה האמירה שלו: "נוציא" (במדבר כ 10). משה חטא בכך שהשתמש בכח הדיבור על מנת לחולל נס. שימוש בכח זה עלול להיתפס כמאגיה ולא כפעולה של האל. מחבר המאמר טוען שסיפורי התורה נכתבו מתוך מגמה לבסס את המונותאיזם. מעשהו של משה הוא פגיעה במונותאיזם ולכן הוא נשפט בחומרה רבה כל כך.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: תשרי-כסלו, תשנ"א שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
חובות שבין אדם לאלוהיו : מצוות כפרת עוונות
 

מילות המפתח: מצוות (יהדות), חטא, מצוות (אסלאם), מצוות (נצרות)
שלוש הדתות קבעו דרכים המאפשרות לאדם לשוב לדרך הישר לאחר ביצוע עבירות. לתהליך התשובה כמה שלבים: הודאה בחטאים ופירוטם, הבעת חרטה והבטחה שלא לחטוא עוד, וביצוע מעשים המכפרים על החטא.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אונס ורצח במשפחה
 

מילות המפתח: חטא, אמנון ותמר (דמויות תנכיות), אבשלום (בן דוד)
בפרשת אונס תמר על ידי אמנון (שמואל ב י"ג) אמנון חוטא פעמים: גם באונס וגם בסירוב לשאת את תמר לאחר העונש. דוד על פי המקובל באותם הימים, היה אמור לשפוט בסוגיה, אך המנעותו מלעשות זאת גררה את הפרשיה הבאה - רצח אמנון על ידי אבשלום. /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
עם עובד
ניאוף ורצח (שמואל ב יא א-כז)
 

מילות המפתח: דוד (המלך), חטא
בפרק יא בספר שמואל ב מסופר על חטאי דויד – הניאוף עם בת-שבע והריגת אוריה. עניינו של הסיפור בבירור זכויותיו של מלך בישראל. האם חלות עליו מגבלות מוסריות כמו על כל אדם או שמא יש לו זכויות יתר והוא מעל לחוק. תשובת הסיפור היא חד משמעית- התנהגותו של דויד נתפסת כחטא חמור וכהשחתה מוסרית. העיצוב הספרותי של הסיפור מדגיש זאת. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תש"ן - תשס"ד שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 14 פריטים בנושא זה.