על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  החינוך בישראל הצעירה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 12 דפים
נמצאו: 96 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מכון ון ליר בירושלים
על הקשר בין דת לדמוקרטיה
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, זהות ישראלית, דת ומדינה
כותב המאמר טוען כי קיים מתח מובנה בין דת, כל דת, לבין משטר דמוקרטי. בהקשר לישראל הוא מבקש לשלול את הגדרתה כמדינה יהודית ודמוקרטית במובן הדתי של היהדות. לגבי הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית במובן הלאומי, סבור הכותב כי מדינה דמוקרטית אינה יכולה לנקוט בעמדה של העדפה כלפי קבוצת לאום אחת, ועדיין להישאר דמוקרטיה. לדעת הכותב, כדי להיות מוגדרת בעתיד כדמוקרטיה וכמדינת כל אזרחיה, צריכה מדינת ישראל להכיר בשני קולקטיבים לאומיים –אחד יהודי-ישראלי והשני ערבי-פלסטיני. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: יולי תמוז, תשנ"ח 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון ון ליר בירושלים
מדינה יהודית ודמוקרטית : בין פרדוקס להרמוניה
 

מילות המפתח: דת ומדינה, משפט
הקביעה כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית איננה רק הכרזה אידיאולוגית או תיאור סוציולוגי של המדינה, אלא עיקרון, המושרש בחוקה המטריאלית של מדינת ישראל. מאמר זה מבקש לדון בהיבט החוקתי של הנושא. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: יולי תמוז, תשנ"ח 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
כרמל
חינוך, אזרחות ורב - תרבותיות
 

מילות המפתח: חינוך, דמוקרטיה, אזרחות
במאמר זה מציג הכותב את ייחודה של ישראל כמדינת לאום, המאופיינת ביסודות חזקים של שונות ורב תרבותיות. הוא מבקש לטעון כי החינוך לאזרחות ודמוקרטיה במדינה כזו אינו יכול להיות רב תרבותי ועליו לכלול יסודות ידע וערכים המשותפים לכלל הקבוצות, על מנת לבסס את הדמוקרטיה כמשטר וכאורח חיים ואת ההסכמה החברתית לגבי נחיצותה. הכותב מפרט במאמרו את שלושת הדרישות הקריטיות לדבריו, בחינוך לאזרחות ודמוקרטיה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: 2007 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון מנדל למנהיגות
מדינת הלאום, אזרחות דמוקרטית והתווך בין הפרט לכלל
 

מילות המפתח: חינוך, חברה אזרחית, לאומיות
הכותבת מסבירה את תפקידו של המונופול על החינוך בהתגבשותה של מדינת הלאום. מונופול אשר תורם לגיבושה של זהות לאומית קולקטיבית, אך פוגע בחוסנה של החברה האזרחית שמטרתה להעצים את מקומו של הפרט בתוך המדינה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: 2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון ון ליר בירושלים
מדינת ישראל כמדינת כל - אזרחיה
 

מילות המפתח: ערבים בישראל, זהות ישראלית, אזרחות
במאמר זה, מציג הכותב את עמדתו לגבי אופייה הרצוי של מדינת ישראל. כאזרח ערבי במדינת ישראל הוא חש שאינו יכול להרגיש ישראלי כל עוד המדינה מוגדרת כמדינתו של העם היהודי זאת למרות שנולד, למד וחי בארץ, שרת בצבא ודובר את השפה העברית. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: יולי תמוז, תשנ"ח 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון ון ליר בירושלים
שתי אידיאולוגיות – ועדיין עם אחד
 

מילות המפתח: זהות ישראלית, זהות יהודית
כותב המאמר, יהודי חרדי, מנתח את השסע הדתי - חילוני מנקודת מבטו. הוא מבקש לטעון כי למרות ההבדלים בין האידיאולוגיה החילונית לבין האידיאולוגיה הדתית-חרדית, חשוב למצוא את הדרכים לגשר בין הקבוצות וזאת בשל השתייכותן לעם היהודי. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: יולי תמוז, תשנ"ח 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
המכון הישראלי לדמוקרטיה
מדינת ישראל והסטטוס- קוו
 

מילות המפתח: דת ומדינה, יהדות ודמוקרטיה
המאמר דן במתח שנוצר בהגדרת מדינת ישראל- כמדינה יהודית ודמוקרטית. חיים כהן נוטה לגישה ה'הרמוניסטית' שערכי המדינה הם דמוקרטיים, ורובם 'נגזרים' או שואבים מערכי יהדות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: 2000 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
האוניברסיטה הפתוחה
החינוך הוא תנאי הכרחי (לא תמיד תנאי מספיק) לדמוקרטיה
 

מילות המפתח: חינוך, דמוקרטיה
על הקשר בין חינוך ושיטת המשטר הדמוקרטי. במאמר טוען הכותב שאין זה מקרי שכל הדמוקרטיות היציבות מתקיימות בחברות יחסית משכילות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2000 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 12 דפים
נמצאו: 96 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com