על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  הפרדת רשויות

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 דפים
נמצאו: 75 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מקסם
שלטון החוק בישראל
 

מילות המפתח: ישראל, דמוקרטיה, אזרחות, זכויות הפרט, שלטון החוק, מדע המדינה
אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל טבוע בה עמוק מיום הקמתה. הדבר עולה באופן ברור וגלוי ממילותיה של מגילת העצמאות. השאיפה לקיומו של שלטון החוק והשקידה על הבטחת חרות האדם, המשולבות בתפיסותינו, יצרו את הפרדת הרשויות, שהיא אחד מסממניו המובהקים של המבנה החוקתי שלנו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון מופ"ת
הזכות לאי-ציות
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, זכויות הפרט, שלטון החוק
מאמר זה דן בסוגית גבולות הציות המעסיקה את המשטר הדמוקרטי. הכותבות סוקרות מקרים מן ההיסטוריה האנושית החל מסוקרטס ביוון העתיקה, דרך מרטין לותר קינג בארה"ב ועד לישראל ולדרכי התמודדותה עם מקרים של התנגשות בין חופש הביטוי וחופש המצפון לבין הצרכים והיעדים של המדינה והחברה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ז 2007 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד החינוך. המזכירות הפדגוגית
דמוקרטיה ייצוגית וקבלת החלטות
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, רשויות השלטון, קבלת החלטות
לרשות המבצעת במדינה הדמוקרטית יש תפקיד מרכזי בקבלת ההחלטות במדינה. סמכות זו נגזרת מן העוצמה שמעניקים הבוחרים לנציגיהם והיא נושאת עימה את האחריות שיש לרשות המבצעת כלפי האזרחים ואת המחויבות כלפי הכללים שנקבעו בחוק. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
דמוקרטיה
 

מילות המפתח: דמוקרטיה
דמוקרטיה היא סוג משטר. פרוש המלה דמוקרטיה הוא: שלטון העם. בדמוקרטיה החלטות מתקבלות על פי רצון הרוב. יחד עם זאת, בדמוקרטיה הרוב אינו יכול לפגוע בזכויות המיעוט.  /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי תאריך: תשס"ה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מכון ון ליר בירושלים
על הקשר בין דת לדמוקרטיה
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, זהות ישראלית, דת ומדינה
כותב המאמר טוען כי קיים מתח מובנה בין דת, כל דת, לבין משטר דמוקרטי. בהקשר לישראל הוא מבקש לשלול את הגדרתה כמדינה יהודית ודמוקרטית במובן הדתי של היהדות. לגבי הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית במובן הלאומי, סבור הכותב כי מדינה דמוקרטית אינה יכולה לנקוט בעמדה של העדפה כלפי קבוצת לאום אחת, ועדיין להישאר דמוקרטיה. לדעת הכותב, כדי להיות מוגדרת בעתיד כדמוקרטיה וכמדינת כל אזרחיה, צריכה מדינת ישראל להכיר בשני קולקטיבים לאומיים –אחד יהודי-ישראלי והשני ערבי-פלסטיני. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: יולי תמוז, תשנ"ח 1998 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פנים : כתב עת לתרבות, חברה וחינוך
דמוקרטיה עם ארבעה כתמים
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, רוב ומיעוט
כותב המאמר מתייחס לגישה של פרופ' סמי סמוחה המגדירה את ישראל כ"דמוקרטיה אתנית".
הכותב, אינו מקבל את עמדתו של סמוחה, אך מציג את תפיסתו לפיה ישראל היא מדינה דמוקרטית הסובלת מארבעה "כתמים", המעיבים על המשטר והחברה בישראל ומציע פתרונות לטיפול בכתמים אלו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: מאי, 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פנים : כתב עת לתרבות, חברה וחינוך
האומה לפני המדינה
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, לאומיות
הכותב, מגיב לעמדתו של פרופ' נויברגר לפיה, מדינת ישראל היא דמוקרטיה ליברלית עם "ארבעה כתמים".
הוא מבקש לטעון כי ישראל אינה דמוקרטיה ליברלית וכי עליה למצוא פתרונות ליחסיה עם המיעוט הערבי על מנת לשמר את עצמה כמדינה יהודית ודמוקרטית. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: מאי, 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פנים : כתב עת לתרבות, חברה וחינוך
תהליך הריבונות עוד לא הושלם
 

מילות המפתח: ערבים בישראל, דמוקרטיה, רוב ומיעוט
כותב המאמר מציע לבחון את מבנה המשטר בישראל בהתאם למודלים הדמוקרטיים המקובלים. לפיכך, ישראל לדבריו אינה דמוקרטיה ליברלית והגדרתה כדמוקרטיה אתנית הינה מסוכנת כיוון שהיא מקבעת את המצב הקיים. מתוך הביקורת, הוא מציע את עמדתו לגבי הדרכים לפתרון הבעיות של הדמוקרטיה הישראלית.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: מאי, 1999 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 דפים
נמצאו: 75 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com