על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  שירה מקראית

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 13 דפים
נמצאו: 97 פריטים בנושא זה.
תמונה
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
גשר מפעלים חינוכיים
אמצעים סגנוניים במקרא: מקצב – משקל
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות, משקל וחרוז, מקצב (מוסיקה), שירת המקרא
המקצב הוא הדגם הצלילי שבשירה. הוא בסיס לשון השירה, המכונה גם "לשון שקולה". המשקל נקבע ע"י שרשרת של הברות מוטעמות והברות רפות הבאות בסדר פחות או יותר קבוע. יחידת קצב כזו מכונה צלע. הצלע מביעה רעיון הגיוני, לעתים - שלם ולעתים - חלקי.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אקדמון
שאול בעין דור : איזון סיפורי בין הנביא הדוחה ובעלת האוב המקרבת
 

מילות המפתח: שאול (המלך), תנ"ך כספרות
המאמר מנתח את שמואל א פרק כח המספר על ביקורו של שאול המלך אצל בעלת האוב ערב המלחמה שבה מצא את מותו. הכותב עומד על האיזון הסיפורי המפתיע בין דמותו של שמואל הנביא המתגלה אל שאול ונוהג בו בנוקשות ובין העידוד והחמלה להם זוכה שאול מידה של בעלת האוב. המאמר בוחן לא רק את העיצוב הספרותי של הסיפור אלא גם את המסר התאולוגי המשתקף מעיצוב זה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תשנ"ב שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
אמנות ומשמעות בנאום אביגיל
 

מילות המפתח: דוד (המלך), תנ"ך כספרות, אביגיל (דמות מקראית)
ניתוח ספרותי של נאום אביגיל (שמואל א כה). בנאום משכנעת אביגיל את דוד שלא לפגוע בבני ביתה. המאמר עומד על האמצעים הרטוריים והאמנותיים הרבים שבנאום ועל הקשר בינו ובין הפרקים הסמוכים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ינואר- מרץ, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
השיח במחזור הסיפורים על יוסף
 

מילות המפתח: תנ"ך. בראשית, תנ"ך כספרות, יוסף (בן יעקב)
סיפורי יוסף (בראשית ל"ז- מ"ה) עשירים בדיאלוגים. המאמר מצביע על התפקיד הספרותי של הדיאלוגים ועל משמעותם תוך ניתוח ספרותי ופרשנות של שיחות רבות מתוך מחזור הסיפורים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: אפריל - יוני, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
פגישות ליד הבאר
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות, בארות
המאמר דן בשלושה סיפורים של פגישות ליד הבאר ובהבדלים בינהם: פגישת אליעזר עבד אברהם עם רבקה (בראשית כ"ד), פגישת יעקב עם רחל (בראשית כ"ט) פגישת משה עם בנות יתרו (שמות ב) .ההבדלים בין הסיפורים ותפקיד הבאר בסיפורים מתבארים על ידי הבנת הרקע השונה של הסיפורים וטיפוסי הבארות השונים שבכל אחד מהם. ההבדלים שבין הסיפורים מרומזים ב"מילות מפתח" שהצניע המחבר בכל סיפור וסיפור.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: טבת-אדר, תשל"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בר-אפרת, שמעון
פרק ראשון: הסגנון
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות
ההקדמה לפרק הראשון עוסקת בסגנון המקראי, ומבארת מונחי יסוד הקשורים לניתוח הספרותי של יחידה. המחבר גורס כי כל סיפור בנוי משלושה מישורים, והדרך הטובה ביותר לדיון בסגנון, הוא ניתוח סגנוני של יחידה סיפורית שלמה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בר-אפרת, שמעון
פרק ראשון : אמצעים סגנוניים - הצליל והמקצב
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות
בפרוזה – ובכללה בסיפור – קיימות תופעות צליליות. חשיבותן בספרות המקראית גדולה במיוחד לאור הסברה, שחלק ניכר מספרות זו היה מלכתחילה ספרות שבעל-פה, אשר נועדה להישמע באוזן ולא להיקרא בעין. הדיון ברובד הקולי של המלים מבחין בין: הצליל כשהוא לעצמו ובין חזרה של צלילים.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בר-אפרת, שמעון
פרק ראשון : אמצעים סגנוניים - הוראת המילה
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות
המאמר עוסק בקושי של הקורא בימינו, להבין את שפת המקרא. המחבר מביא מספר רב של דוגמאות המבארות כיצד השימוש בעברית מודרנית יוצרת לעיתים הבנה מוטעית של הטקסט המקראי. בהקשר זה המחבר מסביר כיצד הדברים באים לידי ביטוי בשימוש במטונימיה, מטפורה, דימוי ואירוניה.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 13 דפים
נמצאו: 97 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com