על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  יאן הוס מועלה על המוקד

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 דפים
נמצאו: 29 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
ההשלכה מחלון הטירה של פראג
ההשלכה מחלון הטירה של פראג
 

מילות המפתח: רפורמציה (נצרות), תחריט, פראג (עיר)
ב- 23 במאי 1618 הושלכו שני מושלים קתולים מחלון הטירה בפראג, כחלק מן ההתנגדות של הלא-קתולים לקונטרה-רפורמציה. תחריט נחושת צבוע, 1635. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מעבדה של אלכימאי
מעבדה של אלכימאי
 

מילות המפתח: מדע, תחריט, פראג (עיר)
תחריט נחושת של מתאוס מריאן, 1635. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
המתמטיקאי יוהנס קפלר והקיסר רודולף ה- 2 בפראג
המתמטיקאי יוהנס קפלר והקיסר רודולף ה- 2 בפראג
 

מילות המפתח: קפלר, יוהן, מתמטיקאים, תחריט, פראג (עיר)
תחריט עץ, 1862. בתקופת שלטונו של הקיסר רודולף ה- 2 (1612-1576) התרכזו בפראג כמה מדענים ובהם יוהנס קפלר. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה ההיסטורית הישראלית
הרקע ההיסטורי של משנתו הלאומית והחינוכית של המהר"ל מפראג : ג. המחקר המשווה של משנתו החינוכית של המהר"ל על רקע זמנו
 

מילות המפתח: פילוסופיה יהודית, חינוך, גולה, יהודים, פראג (עיר), מהר"ל מפראג
המאמר בוחן את שאלת הדימיון בין תורתו החינוכית של המהר"ל לבין תורתו של יאן עמוס קומניוס, שנחשב כאבי המחשבה הפדגוגית המודרנית. הוא שולל אפשרות של השפעה ישירה על המהר"ל או השפעה הפוכה אבל טוען כי המהר"ל הושפע מההגות הלא יהודית בסביבתו למרות שנמנע מלציין זאת. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: , תרצ"ו-תשמ"ה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה ההיסטורית הישראלית
הרקע ההיסטורי של משנתו הלאומית והחינוכית של המהר"ל מפראג : ד. המהר"ל והמציאות היהודית של ימיו
 

מילות המפתח: פילוסופיה יהודית, גולה, יהודים ואומות העולם, פראג (עיר), מהר"ל מפראג
המאמר דוחה את התפיסה של י. כ"ץ המתאר את המהר"ל כמייצג גישה מסתגרת. לדעת הכותב גישה זו מייצגת יותר את מצבה ההיסטורי ואת עמדותיה של יהדות גרמניה בימי הריפורמאציה ולא את המציאות ההיסטורית הספציפית שבה חי המהר"ל בבוהמיה, במוראביה ובפולין . מהמקורות עולה תמונה של התקרבות בין היהודים לסביבתם למרות ביטויים של מתיחות דתית.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: , תרצ"ו-תשמ"ה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
הוצאת אוניברסיטת בר אילן
קווים לדמותו של ר' דוד גנז, בעל "צמח דוד": א. ר' דוד גנז וחוג שוחרי החכמה והמדע בק"ק פראג
 

מילות המפתח: יהודים, פראג (עיר), גנז, דוד בן שלמה (1541 - 1613)
תיאור התסיסה הרוחנית והחברתית בקרב יהודי פראג במאה ה- 16. ר' דוד גנז השתייך לחוג של שוחרי חכמה ומדע שעסקו גם בנושאים שאינם תורניים מסורתיים והיו להם קשרים עם מלומדים לא יהודים. במאמר תיאור החוג החברתי שאליו השתייך, הנסיבות החברתיות והאווירה התרבותית שבה חי. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: , תשל"ג שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור
יסודות התיאולוגיה הלותרנית
 

מילות המפתח: תיאולוגיה נוצרית, כנסייה לותרנית, רפורמציה (נצרות), מרטין לותר, כנסייה פרוטסטנטית
עיקרי התיאולוגיה של לותר הוצגו בשלמותם בשלושה חיבורים שכתב בשנת 1520. אין דרך להבין את המסות האלה אלא כקריאה למהפכה דתית טוטאלית. אחרי מספר פולמוסים שהיו ללותר עם אנשי כנסייה, ואחרי שנוכח שדבריו זוכים לתהודה ולאהדה רבה, ניסח לותר את מחשבותיו באופן שאינו משתמע לשתי פנים: שלילה מוחלטת של תביעות הכנסייה הרומית-האפיפיורית למרות רוחנית. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט
תרבות הדפוס
 

מילות המפתח: דפוס, חידושים והמצאות, רפורמציה (נצרות), מרטין לותר
האם הדפוס גרם לשינויים מהפכניים? עד כמה גדולות היו ההשפעות של הדפוס על התמורות בהיסטוריה האירופית מאמצע המאה ה-15? לדפוס היתה השפעה מכרעת על שינויים רבים. כמה מהשינויים החשובים שהדפוס השפיע עליהם: התפתחות של תחומי דעת חדשים, שינויים בשפה המדוברת, הרפורמציה. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 דפים
נמצאו: 29 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com