על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים של מילת המפתח  רוב ומיעוט

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 11 פריטים בכל המאגר.
תמונה
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט יליד/ מיעוט מולדת
 

מילות המפתח: מיעוטים, לאומיות, רוב ומיעוט
קבוצת אוכלוסייה ילידת המקום שרואה את עצמה כעם או כקבוצה לאומית מובחנת, שבעקבות שינויים פוליטיים וחברתיים נעשתה מיעוט במולדתה שלה. מיעוט כזה נוצר, לרוב, שלא מרצונו. 
מיעוט מהגר: קבוצת אוכלוסייה שהיגרה מארץ אחת ובאה להתיישב בארץ אחרת - לרוב עקב קשיים כלכליים או אחרים בארץ המוצא.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט לאומי
 

מילות המפתח: מיעוטים, לאומיות, רוב ומיעוט
 קבוצה באוכלוסייה ששונה במאפייניה הלאומיים מרוב אזרחי המדינה.   /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט
 

מילות המפתח: מיעוטים, רוב ומיעוט
 קבוצה של אנשים בתוך אוכלוסיית הרוב שנבדלת מן הרוב במאפיינים לאומיים, אתניים, תרבותיים, דתיים, לשוניים ואחרים. נהוג להבחין בין מיעוט מספרי (או דמוגרפי) אשר מתייחס לקבוצה שהיא קטנה מבחינה מספרית מקבוצת הרוב, לבין מיעוט סוציולוגי. מיעוט סוציולוגי הוא קבוצת אנשים שבשל המאפיינים הפיזיים או התרבותיים שלהם נבדלים מן האחרים בחברה שבתוכה הם חיים, זוכים ליחס שונה ולא-שוויוני ורואים עצמם כמושאים לאפליה קבוצתית. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
זכויות קבוצה
 

מילות המפתח: זכויות הפרט, מיעוטים, רוב ומיעוט
זכויות המוקנות לקבוצות מיעוט ונובעות מההכרה של המדינה בייחוד הלאומי או התרבותי של המיעוט כקבוצה ומנכונותה של המדינה לסייע לבני המיעוט לשמר ייחוד זה. דרישות לזכויות קבוצתיות יכולות לכלול דרישה להכרה של המדינה בשפה של המיעוט או בסמלים הלאומיים שלו, דרישה לאוטונומיה דתית, תרבותית או לאומית לקבוצת המיעוט, דרישה לעצמאות בניהול מערכות החינוך של הקבוצה או דרישה לייצוג קבוע של בני המיעוט במוסדות השלטון, בהיקף ההולם את מספרם היחסי באוכלוסייה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אליטות
 

מילות המפתח: רוב ומיעוט
אליטה (elite) היא קבוצת מיעוט בחברה, אשר מחזיקה בעצמה החברתית המאפשרת לה שליטה או השפעה מכריעה על החברה או על חלקים ממנה.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תשס"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הכרעת רוב
 

מילות המפתח: דמוקרטיה, רוב ומיעוט
עיקרון דמוקרטי יסודי, המאפשר לקבל החלטות באופן שישקף בצורה הטובה ביותר את רצון העם, ולכן הוא משקף גם את העיקרון של שלטון העם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
האוניברסיטה הפתוחה
יחסי ערבים - יהודים
 

מילות המפתח: יהודים וערבים, דמוקרטיה, לאומיות, רוב ומיעוט
במאמר זה בוחן הכותב את השסע הלאומי בישראל ואת מאפייניו השונים. בנוסף, הוא מציג את תפיסתו אודות היותה של ישראל "דמוקרטיה אתנית", מתייחס לביקורת של החוקרים כלפי תפיסה זו ומציג תאוריות שונות לניתוח המשטר בישראל ומערכת היחסים בין יהדים לערבים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ג, 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
האוניברסיטה הפתוחה
ערבים ויהודים בישראל
 

מילות המפתח: ערבים בישראל, דמוקרטיה, שוויון, רוב ומיעוט
מאמר זה בוחן את הדילמות המרכזיות המלוות את הערבים אזרחי ישראל בהתייחס לזהותם. דילמות אלו קשורות להגדרתה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. המאמר מציג את העמדות השונות בקרב האוכלוסיה הערבית לגבי הדרכים ליישובן של דילמות אלו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ג, 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 11 פריטים בכל המאגר.