על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  נאום יהודה ורקעו (בראשית מ"ד 34-18)

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 דפים
נמצאו: 78 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
השיח במחזור הסיפורים על יוסף
 

מילות המפתח: תנ"ך. בראשית, תנ"ך כספרות, יוסף (בן יעקב)
סיפורי יוסף (בראשית ל"ז- מ"ה) עשירים בדיאלוגים. המאמר מצביע על התפקיד הספרותי של הדיאלוגים ועל משמעותם תוך ניתוח ספרותי ופרשנות של שיחות רבות מתוך מחזור הסיפורים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: אפריל - יוני, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
מחזור סיפורי יוסף במקרא ובקוראן : עיון ספרותי משווה
 

מילות המפתח: קוראן, יוסף (בן יעקב)
הקוראן מספר את סיפור יוסף ואחיו באופן שונה מכפי שהוא מסופר במקרא. המאמר עומד על ההבדלים, על הסיבות האפשריות להבדלים אלו ועל המסורות המדרשיות שבהם משתמש הקוראן בעיצוב הסיפור מחדש. כמו כן מציג המאמר ניתוח ספרותי מקיף של הסיפור המקראי (בראשית לז- מה). /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ינואר - מרץ, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
אמנות ומשמעות בנאום אביגיל
 

מילות המפתח: דוד (המלך), תנ"ך כספרות, אביגיל (דמות מקראית)
ניתוח ספרותי של נאום אביגיל (שמואל א כה). בנאום משכנעת אביגיל את דוד שלא לפגוע בבני ביתה. המאמר עומד על האמצעים הרטוריים והאמנותיים הרבים שבנאום ועל הקשר בינו ובין הפרקים הסמוכים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: ינואר- מרץ, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בית מקרא
פגישות ליד הבאר
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות, בארות
המאמר דן בשלושה סיפורים של פגישות ליד הבאר ובהבדלים בינהם: פגישת אליעזר עבד אברהם עם רבקה (בראשית כ"ד), פגישת יעקב עם רחל (בראשית כ"ט) פגישת משה עם בנות יתרו (שמות ב) .ההבדלים בין הסיפורים ותפקיד הבאר בסיפורים מתבארים על ידי הבנת הרקע השונה של הסיפורים וטיפוסי הבארות השונים שבכל אחד מהם. ההבדלים שבין הסיפורים מרומזים ב"מילות מפתח" שהצניע המחבר בכל סיפור וסיפור.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: טבת-אדר, תשל"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
י"ל מאגנס
רטוריקה של תשוקה : שיר השירים כמקרה גבול של שירה ארוטית
 

מילות המפתח: תנ"ך. שיר השירים, תנ"ך כספרות
המאמר בוחן את המימד הארוטי של שיר השירים בהשוואה לדגמים אחרים של כתיבה ארוטית קלאסית, מהשירה המצרית, היוונית והרומית. שיר השירים מתואר במאמר כטקסט שהמימד השירי שבו מפותח מאד, ובא על חשבון התיאור המציאותי שמקומו בטקסט מצומצם יותר.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשנ"ה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
בר-אפרת, שמעון
העיצוב האמנותי של הסיפור במקרא : מבוא
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות
המבוא לספר עומד על חשיבות העיון בסיפור המקראי מתוך גישה ספרותית ומתאר את האופן שבו ידון נושא זה לאורך הספר. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד החינוך. המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער
סופים הם לפעמים געגועים : על כמה סיומי ספרים במקרא
 

מילות המפתח: תנ"ך, תנ"ך כספרות
ההרצאה עוסקת בפסוקי הסיום של מספר ספרים במקרא ומראה כי יש קשר בין פסוקי סיום בספרים שונים, באופן של סגירת מעגל. כך לדוגמא- פסוקי הסיום של ספר יהושע סוגרים מעגל שנפתח בפסוקי הסיום של בראשית. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תש"ס שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ידיעות אחרונות
העיוור שראה את הנולד
 

מילות המפתח: תנ"ך כספרות, שמשון (השופט)
לאחר שכוחו של שימשון סר מעליו, הפלישתים נקרו את עיניו והפכו אותו לעבד. ניקור העיניים הוא מעשה של התעללות והשפלה, אך גם היה עונש מקובל במזרח הקדום, במקרים של הפרת ברית. המאמר מביא דוגמאות רבות למשמעויות אלו של ניקור עניים. כמו כן נידון במאמר מוטיב הראיה המתעתעת ומוטיב העיוור המיטיב לראות. המוטיבים מודגמים בסיפורי שמשון בהשוואה לסיפורים אחרים במקרא ובספרות הכללית. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 דפים
נמצאו: 78 טקסטים בנושא זה.