הסדרי נגישות
עמוד הבית > מדעי הרוח > היסטוריה > שואה > העולם והשואה > העולם היהודי



תקציר
"היישוב העברי מפנה לאסיפת נבחרים של יהודי ארץ ישראל את תביעתו לכל עמי העולם העומדים במערכה נגד היטלר ובראש ובראשונה למדינת בריטניה: הושיטו יד עזר לקורבנות היטלר, הבו מקלט לניצולים..." מתוך העיתונות, קריאת היישוב לעזרת מדינות העולם.



אסיפת הנבחרים ביישוב על רצח יהודי אירופה, 1942


פריט זה הוא חלק ממאגר מידע בנושא השואה שהוקם בשיתוף: בית הספר המרכזי להוראת השואה ומטח.

מלחמת היטלר לשעבודו של העולם החלה במלחמת השמדה נגד העם היהודי. מיום עלותו לשלטון הוא דן את העם העברי להרס ולכליה בכל מקום אשר ידו מגיעה, בהניפו את חרבו על כל העמים שוחרי החופש לא הרפה מהעם היהודי, שדמיו נשפכים שבעתיים במערכת ההרג וההרס, שהיטלר נושא לעולם. רצון הקיום והחופש וצו הכבוד של העם העברי מחייבים אותו להתייצב בכל הכוח הנתון בידו לימין הנלחמים נגד היטלר. יבורכו מאות אלפי היהודים המשתתפים בתוך צבאות בנות ברית במלחמה זו. יבורכו במיוחד 12 האלף מבניו ובנותיו של היישוב שנחלצו למלחמה כשליחי היישוב העברי והעם העברי.

כאל שותפים הנאמנים והמעונינים ביותר במלחמה זו מרים היישוב את קולו לבני בריתו, לכל העמים שוחרי החופש, ותובע מהם שלא לכסות על דם ישראל שנשפך ושלא להתעלם מזכויות היהודים כבני אדם וכאומה. שנים רבות התעלל היטלר בבני ישראל הנתונים תחת ידו ועמי העולם לא קמו ולא זעו, בהשלותם את עצמם, כי אליהם לא מגיע הרעה. ואף כשהניף היטלר את חרבו על העולם כולו, עדיין יש מתעלמים מצרת ישראל ומסרבים להושיט יד עזר להמוני לפליטים שניצולו או יכולים להינצל מציפורני היטלר.

היישוב העברי מפנה לאסיפת נבחרים של יהודי ארץ ישראל את תביעתו לכל עמי העולם העומדים במערכה נגד היטלר ובראש ובראשונה למדינת בריטניה: הושיטו יד עזר לקורבנות היטלר, הבו מקלט לניצולים, קבלו את היד המושטת ומלחמת שותפות נאמנה בזדון הנאצים ולהבטחת משטר של חירות וצדק לכל עמי עולם ולעם ישראל בתוכם!

באתר יד ושם:
מקורות רשמיים נוספים בנושא העולם והשואה
משפטי נירנברג
ה- 27 בינואר – יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה



אל האסופה העולם והשואה3

ביבליוגרפיה:
כותר: אסיפת הנבחרים ביישוב על רצח יהודי אירופה, 1942
תאריך: 10 במרץ 1942
שם  העיתון: הצופה
עורך העיתון: גינת, גונן
בעלי זכויות : הצופה
הוצאה לאור: הצופה
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית