על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  שבירת הלוחות על ידי משה בעיונם של חז"ל

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 דפים
נמצאו: 63 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מוזיאון ישראל, ירושלים
קול ענות
קול ענות
 

מילות המפתח: תנ"ך באמנות, משה (רבינו), מעשה העגל, סגן כהן, מיכאל
יצירה של האמן מיכאל סגן-כהן. אקריליק על בד טרילין, 160X250 ס"מ, 1996. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 2004 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
עגל הזהב ופולחן העגלים
עגל הזהב ופולחן העגלים
 

מילות המפתח: עבודת הקודש במקרא, ירבעם בן נבט, מעשה העגל
דף המידע עוסק בסיפור חטא העגל (שמות ל"ב) ובעגלי הזהב שייסד ירבעם בן נבט בממלכת ישראל (מלכים א י"ב). נדונה בו השאלה האם פולחן זה נחשב לעבודה זרה או היה פולחן לגיטימי בתקופת המלוכה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
משכל (ידעות  ספרים)
האם משה מת?
 

מילות המפתח: אליהו (הנביא), משה (רבינו)
המקרא בדברים לד מספר על מותו של משה, ואולם השוואת סיפור חייו של משה לסיפור חייו של אליהו הנביא מלמדת כי הייתה מסורת על כך שמשה עלה לשמיים ולא מת. מסורת זו בא לידי ביטוי במדרשי חז"ל. גלגול מעניין נוסף של מסורת זו הוא הסיפור בברית החדשה על מותו ותחייתו של ישו. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2004 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
משכל (ידעות  ספרים)
האם היה חטא במעשה עגל הזהב?
 

מילות המפתח: ירבעם בן נבט, מעשה העגל
המאמר עומד על הדמיון הרב שבין סיפור מעשה העגל בשמות ל"ב ובין סיפור ייסוד פולחן עגלי הזהב על ידי ירבעם בעת פילוג הממלכה. המאמר מציע שבני ממלכת ישראל ראו בעגל הזהב סמל לגיטימי לנוכחותו של אלוהי ישראל, ואל מסורת זו חזר ירבעם בבנותו עגלי זהב בבית-אל ובדן. כפולמוס כנגד ירבעם ומעשיו עוצב הסיפור בשמות ל"ב כצורתו המוכרת לנו, כסיפור של חטא ושל עבודת אלילים. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2004 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
י"ל מאגנס
עשרת הדיברות - ייחודם ומקומם במסורת ישראל : מסורת עשרת הדברות במהלך הזמנים
 

מילות המפתח: עשרת הדיברות, לוחות הברית
המאמר מתאר את התפתחות המסורת של עשרת הדיברות במקרא מרגע קבלתן ושבירתן במדבר סיני ועד הקראתן בימי בית שני במקדש. המאמר בוחן את מוטיב שבירת הלוחות על ידי משה לאור השוואה להפרת חוזים והסכמים המוכרים מהמזרח הקדום. המאמר בוחן כתובת של חוקי יסוד שנמצאה במקדש באסיה הקטנה המעידה, לפי דעת כותב המאמר, על מנהג ששורשיו נעוצים במזרח, לפיו החוקים הבסיסיים נרשמו לעיני כל במקדש. כותב המאמר סבור שלוחות הברית ועשרת הדיברות שימשו באופן דומה, ולאחר שנעלמו הלוחות ונגנז הארון המשיכו להקריא את עשרת הדיברות בעצרות חגיגיות ובשחרית של כל בוקר בבית המקדש.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשמ"ו שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
משה רבנו מסרייבו : הברית והגורל היהודי
משה רבנו מסרייבו : הברית והגורל היהודי
 

מילות המפתח: תנ"ך באמנות, משה (רבינו), ארוך, אריה
בשנת 1955 צייר הצייר אריה ארוך (1974-1908) את היצירה משה רבנו מסרייבו. היצירה צוירה בהשראת תיאור של מתן תורה המופיע בהגדת סרייבו, שנכתבה וצוירה בספרד במאה ה- 14. השוואת שתי היצירות חושפת את האמירה הפרשנית הנוקבת של האמן על גורלו של עם ישראל. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
תרביץ
משה באמונה הנוצרית ובפולמוס האנטי-יהודי
 

מילות המפתח: פרשנות המקרא, משה (רבינו)
הגישה הנוצרית לדמותו של משה הייתה דו ערכית: מצד אחד הוא דמות מופת שיש מקבילות בולטות בינה ובין ישו ומצד שני- הופעתו של ישו מבטלת את מתן תורה שהוא פועלו המשמעותי של משה. הגישה הפרשנית המרכזית לסיפורי משה הייתה הגישה הטיפולוגית- כלומר פרוש הסיפור באופן סמלי ולא על דרך הפשט.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: , תשמ"ב שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
תרביץ
פשט ופולמוס אנטי-נוצרי בפירוש הרשב"ם
 

מילות המפתח: רשב"ם, משה (רבינו)
הפולמוס האנטי נוצרי בפרושו של הרשב"ם לתורה בא לידי ביטוי גם בפירוש על דרך הפשט של כתובים שהנוצרים ראו בהם סמלים נוצרים וגם בסנגוריה על ישראל בפרשיות קשות כמו חטא העגל . מלבד הפרושים לכתובים מסוימים גישתו הכללית של הרשב"ם מהווה תשובה לתפיסה הנוצרית על מקומו של החוק. הרשב"ם סבר כי עיקרה של התורה הוא החוק וכי הסיפורים הובאו רק כדי לבססו. כמו כן הוא מדגיש בפרושיו את היות החוק תורת אלוהים ולא תורת משה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: , תשמ"ב שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 דפים
נמצאו: 63 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com