על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  חשיבה טרנסיטיבית

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 דפים
נמצאו: 9 פריטים בנושא זה.
תמונה
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
אאוריקה : כתב-עת להוראת מדעים וטכנולוגיה
שבילים, כבישים ואוטוסטרדות: המטאפורות של עידן המידע
 

מילות המפתח: שפה ושפות, חשיבה, תקשורת מילולית
על השפעת ההתפתחות הטכנולוגית והתפתחות אמצעי התקשורת (מהפיכת הדפוס, מחשב, אינטרנט )על השפה האנושית ועל תפיסת העולם של בני האדם.
השפעה זו מתבטאת בין היתר באימוץ מטאפורות ומטבעות לשון חדשים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: מאי, 1997 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פרידמן, ש.
קנט עימנואל
 

מילות המפתח: הכרה (פילוסופיה), מטפיסיקה, לוגיקה, קנט, עימנואל, מציאות
עימנואל קנט (1724-1804) נחשב לאחד מגדולי הפילוסופים בכל הדורות. משנתו כללה מרכיבים רבים מתחומי הפילוסופיה והמדע, והמרכיב העיקרי בה הוא תורת ההכרה (הוא דן בה בספרות "ביקורת התבונה הטהורה"). לטענתו, הכרתנו כוללת קטגוריות כגון סיבתיות, חלל וזמן ובאמצעות קטגוריות אלו אנו מכירים את ה"יש". אין לנו דרך לוודא שהיש אכן קיים או שהוא קיים כפי שאנו תופסים אותו, מפני שאיננו יכולים להפריד בין התפיסה שלנו את "הדבר" ובין הדבר עצמו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1967 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פרידמן, ש.
קרנאפ רודולף
 

מילות המפתח: לוגיקה, קראנפ, רודולף, פילוסופיה של המדע, פוזיטיביזם
קרנאפ תרם תרומה פורייה לתורת-ההכרה, לתורת-ההגיון המתמטית, לפילוסופיה של המדע וכן ליסודות ההסתברות והאינדוקציה. נחשב כיום לראש וראשון באסכולה של האמפיריציסם הלוגי (או פוסיטיביסם), אותה תנועה פילוסופית רבת-חשיבות שמקורה בחוג הוינאי. בחוג זה היו מתקיימים דיונים בין הוגים בעלי נטיות מדעיות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1967 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
פרידמן, ש.
תורת ההגיון
 

מילות המפתח: לוגיקה
את תורת-ההגיון ניתן להגדיר כתיאוריה הקובעת מה הם תנאי ההיסק התקף, או בקיצור, כתורת ההוכחה. היסק הוא תהליך שבאמצעותו אנו עוברים מאמונה במשפט אחד או יותר (ההקדמות) אל אמונה במשפט נוסף (המסקנה), שאמיתותה, אם ההיסק הוא תקף, מובטחת או לפחות מסתברת מתוך אמיתותן של ההקדמות /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1967 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ראש גדול
בינה מלאכותית - (AI (Artificial Intelligence
 

מילות המפתח: בינה מלאכותית, לוגיקה
האם הופכת התבונה לתכונה אפשרית של מכונה? /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה, תיכון תאריך: ספטמבר, 2001 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
חשיבה טרנסדוקטיבית
 

מילות המפתח: חשיבה, סיבתיות (פילוסופיה)
חשיבה הגורסת כי אם שתי תופעות מתרחשות באותו הזמן ובאותו המקום - הן סיבה ותוצאה.  /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
חשיבה רפלקטיבית
 

מילות המפתח: חשיבה
חשיבה על חשיבה. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אופרציה פורמלית
 

מילות המפתח: חשיבה
פעולה שכלית, אשר מאפשרת חשיבה מופשטת העוסקת באפשרי ולא בממשי. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה שפה: עברית 

 
1 - 2 דפים
נמצאו: 9 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com