על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  שורה (טור)

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 דפים
נמצאו: 39 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
חריזה
 

מילות המפתח: שירה, משקל וחרוז
חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
פסיחה
 

מילות המפתח: שירה, משקל וחרוז
פסיחה - enjambement היא קטיעה של הרצף התחבירי בסיום שורת שיר. היא נוצרת באותם מקרים שבהם סיום השורה קוטע את השטף הטבעי של המשפט. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
גשר מפעלים חינוכיים
אמצעים סגנוניים במקרא : חרוז
 

מילות המפתח: שירה, משקל וחרוז
החרוז הוא יחידה שירית בעלת מבנה ותוכן מוגדרים. הוא נוצר על ידי שילוב של כמה צלעות שמספרן בין 2 ל-6.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית קרן אבי חי
שמואל הנגיד (993-1056)
 

מילות המפתח: שירה, סופרים יהודיים, שמואל הנגיד
המידע בדף זה עוסק במשורר ובמפקד צבא ספרד שמואל הנגיד (אבן נגרילה) שפעל במאה ה-11. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית קרן אבי חי
היינריך היינה (1797-1856)
היינריך היינה (1797-1856)
 

מילות המפתח: היינה, היינריך, שירה, מומרים
המידע בדף זה עוסק במשורר היהודי הגרמני, היינריך היינה, שפעל במאה ה-19. היינה המיר את דתו והתנצר מרצון. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
בלדה
 

מילות המפתח: שירה, ז'אנר ספרותי, בלדות
הבלדה היא שיר סיפורי בעל אופי עממי. במקור הבלדה היא שיר עם אשר כותביו אינם ידועים, יתכן שהבלדה העממית לוותה במחול. בבלדה יסודות דרמטיים והיא מבוססת בדרך כלל על אירועים היסטוריים.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הקלאסית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, קלאסיצזם
האסכולה הקלאסית, קליאסיצזם, היא אסכולה ספרותית מרכזית בתרבות אירופה במאות 17-18.
המושג קלאסי, הוא מונח שמתכוון לתרבות העתיקה היוונית –רומית. קלאסי במובן של יצירות מופת.
ליצירה הקלאסית יש נורמות כתיבה משלה, והיא מונחית על ידי השכל הישר ולא על ידי הרגש.
היצירה הקלאסית היא הרמונית מבחינת תוכן וצורה.    /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הרומנטית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, רומנטיזם (אמנות)
האסכולה הרומנטית, רומנטיזם, היא אסכולה ספרותית, אשר נוצרה כנגד האסכולה הקלאסית.
התקופה המרכזית שבה הייתה שלטת אסכולה זו בתרבות אירופה (אנגליה, צרפת, גרמניה) היא סוף שנות המאה ה 18. הרומנטיקה מגיעה לתרבות רוסיה ואמריקה באמצע המאה ה 19.
על פי התפיסה הרומנטית האדם נחשב ליצור רגשי הפועל על צו רגשותיו ולא על פי השכל הישר.
על היוצר להתבונן פנימה אל תוך עצמו ולכתוב על רחשי ליבו. ישנה חשיבות לדמיונו של היוצר.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 דפים
נמצאו: 39 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com