על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  האנשה

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 דפים
נמצאו: 19 טקסטים בנושא זה.
תמונה
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מטאפורה
 

מילות המפתח: דימוי (ספרות), סגנון, מטאפורה
מטאפורה, או השאלה, היא סוג של דימוי. היא יוצרת זהות משתמעת בין שני יסודות, ללא כ' הדימוי. יסוד או תכונה מועתקים משדה סמנטי אחד לאחר ונוצר צירוף מילולי חדש, ציור בעל משמעות מפתיעה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
אזכור - אינטרטקסטואליות
 

מילות המפתח: סגנון, אלוזיה
טקסטים, כמו אנשים, 'משוחחים' זה עם זה, מצטטים ומאזכרים זה את זה, ובמלים אחרות: מקיימים ביניהם דיאלוגים סמויים או גלויים. לדיאלוגים מסוג זה יש שמות שונים: אזכור, הרמז, אלוזיה, קונוטציה או - כפי שמקובל לומר היום - אינטרטקסטואליות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
סמל
 

מילות המפתח: ספרות, סמלים וסמנים מוסכמים, סגנון, סימבוליזם (אמנות)
ייצוג לשוני של מילה על ידי מילה אחרת, אשר מעניקה לה משמעות רחבה יותר, מעבר לפירוש המילוני. משמעות הסמל בדרך כלל מופשטת. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אלוזיה
 

מילות המפתח: סגנון, אלוזיה
אלוזיה - הרמז או ארמז
צירוף לשוני שמכוון ומפנה את הקורא אל יצירה אחרת וקושר קשר אנלוגי בין הטקסט הנקרא לטקסט הנרמז.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
ריאליזם
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, ריאליזם (אמנות)
זרם ספרותי שנוצר כתגובה לאסכולה הרומנטית. משמעות השם בלטינית- ממשות. יצירות ריאליסטיות החלו להיכתב מסוף המאה ה 19. נקודת המוצא של הריאליזם הוא בעולם. היוצר ניסה לתאר את העולם באופן ממטי, כלומר בצורה מהימנה קרובה למציאות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מוטיב
 

מילות המפתח: מוטיבים בספרות, סגנון
מוטיב הוא רעיון, דמות, חפץ שמופיעים בגלוי או בנרמז ביצירה מספר פעמים. המוטיב מאיר את היצירה ונוצר קשר של משמעות שהיא מעבר להופעה המקומית של החפץ או הרעיון. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
נאטורליזם
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, נטורליזם (אמנות)
הנאטורליזם הוא זרם ספרותי שהתפתח באירופה ברבע האחרון של המאה ה- 19. זרם שהתפתח מהריאליזם והביא אותו לקיצוניות. היוצרים הנאטורליסטים הדגישו את הצדדים הכלכליים – סוציאליסטיים של החברה והתייחסו פחות אל הצדדים הרוחניים והפסיכולוגיים של האדם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
סימבוליזם
 

מילות המפתח: שירה, סגנון, סימבוליזם (אמנות), סימבוליסטים
סימבוליזם הוא זרם בשירה המודרנית.  פריחתו החלה במחצית השנייה של המאה ה- 19 בצרפת.
השם: סימבוליזם נגזר מהמילה היוונית "סימבולון" שפירושה - סמל.
הסימבוליסטים רצו לערער את מערך הערכים החברתי ואת המוסר החברתי. הם ביקשו ליצור מערכת ספרותית חדשה ובה תשמש הלשון, באופן מכוון, כמתווכת בין הדובר לעולם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 דפים
נמצאו: 19 טקסטים בנושא זה.